پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان

▂▃▅▆▇█ پ █ ا █ ت █ و █ ق █ ه █ و █ ا █ د █ ا █ ر █ ا █ ن █ م █ ه █ ر █ د █ ا █ د █ ص █ د █ ی █ ق █ ی █ ا █ ن █▇▆▅▃▂

پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان

▂▃▅▆▇█ پ █ ا █ ت █ و █ ق █ ه █ و █ ا █ د █ ا █ ر █ ا █ ن █ م █ ه █ ر █ د █ ا █ د █ ص █ د █ ی █ ق █ ی █ ا █ ن █▇▆▅▃▂

پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
▂▃▄▅▆▇█▓مهردادصدیقیان▓█▇▆▅▄▃▂
پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان
احتمالا یادتون میاد پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان بلاگفا.
اون وبلاگ مسدود شد و من به همین دلیل به اینجا اومدم.
به دلیل نامعلوم.
mehrdad-sedighian.blogfa.com
мε♄я∂αⅾ﹩ℯḓḯ❡ℌḯ@η
ᙢᗴᖺᖇᖙᗩᕍᔕᙓᕍᓰᘐᖺᓰᗩﬡ
мℯℌґḓα∂﹩εⅾ☤❡ℌ☤αη▪♭ℓ◎❡▪їя
mehrdadsedighian.blog.ir
wԍμɩqɑqƨԍqᴉმμᴉɑu·pɼoმ·ᴉɩ
ɿi.ϱold.nɒiʜϱibɘƨbɒbɿʜɘm
ɹı·ɓoๅq·uɐıɥɓıpəspɐpɹɥəɯ
ri.golb.naihgidesdadrhem
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۱۲ بهمن ۹۳، ۲۱:۳۱ - فاطمه
    سلام

۱۷۳ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۰۸:۲۳ ق.ظ

مهرداد صدیقیان: تئاتر را به سینما ترجیح میدهم



در نشست بررسی سریال دیوار، نویسنده سه سریال سیروس مقدم تأکید کرد که همواره برای خلق شخصیت‌های ماندگار با عناصر بسیار حتی خودسانسوری خودش جنگیده و از آن نویسنده‌هایی نیست که با پیک فیلمنامه می‌فرستند بلکه همواره سر صحنه تصویربرداری آثارش حاضر شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۱ ، ۰۸:۲۳
مدیر
پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۲ ق.ظ

تابلوهای سه‌بعدی که تاکنون ندیده‌اید (+عکس)

طبیعی است که یک هنرمند برای تثبیت تابلوهای نقاشی خود از پیچ یا میخ استفاده کند، اما کمتر شنیده شده که کسی با پیچ یا میخ تابلوهای سه بعدی نقاشی کند.                 هنرمند آمریکایی هنر نقاشی سه بعدی را با میخ و پیچ انجام می‌دهد و برای رسم یک تابلو از 8 هزار تا 10 هزار پیچ و میخ در کنار یکدیگر استفاده می‌کند و برای اینکه تابلوهایش اشکال سه بعدی به خود بگیرند، پیچ‌ها را با ارتفاع‌های مختلف کنار هم قرار می‌دهد تا از بازتابش و انعکاس نور آنها بر یکدیگر تصاویر زیبایی تشکیل دهند.فارس نوشت: تاکنون شنیده شده که هنرمندان برای تثبیت تابلوهای نقاشی خود از میخ یا پیچ استفاده کنند،‌ اما شاید کمتر شنیده باشید که با پیچ یا میخ تابلوهای نقاشی سه بعدی رسم کرد. طبیعی است که یک هنرمند برای تثبیت تابلوهای نقاشی خود از پیچ یا میخ استفاده کند، اما کمتر شنیده شده که کسی با پیچ یا میخ تابلوهای سه بعدی نقاشی کند.اما «آندرو مایرز»، هنرمند آمریکایی هنر نقاشی سه بعدی را با میخ و پیچ انجام می‌دهد و برای رسم یک تابلو از 8 هزار تا 10 هزار پیچ و میخ در کنار یکدیگر استفاده می‌کند و برای اینکه تابلوهایش اشکال سه بعدی به خود بگیرند، پیچ‌ها را با ارتفاع‌های مختلف کنار هم قرار می‌دهد تا از بازتابش و انعکاس نور آنها بر یکدیگر تصاویر زیبایی تشکیل دهند. مایرز خود در این ارتباط می‌گوید که ابتدا تصویر مورد نظر خود را روی تابلو می‌کشم و سپس تلاش می‌کنم، با قرار دادن میخ‌ها با ارتفاع‌‌های مختلف، به تابلوی خود ماهیتی سه بعدی ببخشد. این هنرمند آمریکایی تاکنون چندین نمایشگاه برگزار کرده و هریک از تابلوهایش را به قیمت 35 هزار دلار هم فروخته است. تصاویری از کار این هنرمند را مشاهده می‌کنید:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۱ ، ۰۰:۱۲
مدیر
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۳ ب.ظ

امام رضا (ع) 17

قیامت و پرسش از مهم ترین نعمت ها مرحوم شیخ صدوق به نقل از حاکم بیهقى حکایت کند: روزى حضرت علىّ بن موسى الرّضا علیهما السلام در جمع عدّه اى نشسته بود، ضمن فرمایشاتى فرمود: در دنیا هیچ نعمت واقعى و حقیقى وجود ندارد. بعضى از دانشمندان حاضر در مجلس گفتند: یاابن رسول اللّه ! پس این آیه شریفه قرآن ((لتسئلنّ یومئذٍ عن النّعیم )) (1) که مقصود آب سرد و گوارا مى باشد، را چه مى گوئى ؟ حضرت با آواى بلند اظهار نمود: شما این چنین تفسیر کرده اید؛ و عدّه اى دیگرتان گفته اند: منظور طعام لذیذ است ؛ و نیز عدّه اى دیگر، خواب راحت و آرام بخش تعبیر کرده اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۵۳
مدیر
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۹ ب.ظ

امام رضا (ع) 2

اگر توبه نمایند، نجات یابند؟! در بعضى از روایات آمده است : روزى یکى از منافقین به حضرت ابوالحسن ، امام رضا علیه السلام عرضه داشت : بعضى از شیعیان و دوستان شما خمر (شراب مست کننده ) مى نوشند؟! امام علیه السلام فرمود: سپاس خداوند حکیم را، که آن ها در هر حالتى که باشند، هدایت شده ؛ و در اعتقادات صحیح خود ثابت و مستقیم مى باشند. سپس یکى دیگر از همان منافقین که در مجلس حضور داشت ، به امام علیه السلام گفت : بعضى از شیعیان و دوستان شما نبیذ مى نوشند؟!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۳۹
مدیر
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۷ ب.ظ

امام رضا (ع) 3

علاقه و محبت امام موسی کاظم به امام رضا (علیه السلام)  مرحوم شیخ صدوق رحمت الله علیه در کتاب شریف عیون اخبار الرضا (علیه السلام) از مفضل نقل می‌کند که گفت: خدمت حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) رسیدم آن حضرت فرزندش علی (علیه السلام) را به دامن گرفته بود ، می‌بوسید و گاهی بر شانه می‌گذاشت و گاهی در بر می‌گرفت و می‌فرمود:  ما أطیب ریحک ، وأطهر خلقک ، و أبین فضلک .  چقدر نیکو و معطر است بوی تو ، و چه پاکیزه است اخلاق تو، و چه روشن و ظاهر است برتری و فضیلت تو . عرض کردم : فدایت شوم ، به قدری این فرزندت را دوست دارم و محبّت او در دلم قرار گرفته است که هیچ کسی را جز خودت آن قدر دوست ندارم . به من فرمود : ای مفضل ! مقام و منزلت او نسبت به من مانند مقام و منزلت من نسبت به پدرم است ذُرِّیَّةً بَعْضُهَا مِنْ بَعْضٍ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ . (آل عمران /34 ) . ذریه‌ای هستند که بعضی از آن‌ها از بعضی دیگر فضائل و کمالات را به ارث می‌برند ، و خداوند شنوا و دانا است . عرض کردم : آیا او بعد از شما امام و پیشوا و فرمانروا است ؟ فرمود :
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۳۷
مدیر
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۴ ب.ظ

امام رضا (ع) 4

قرار ما: ساحل گوهرشاد در راه که به سمت تو می‏آمدم، دو بار دریا به سمت خشکی پیش‏روی کرده بود؛ یک بار در کناره‏های دریای خزر و دیگری صحن تو، به سمت خیابان‏های اطراف. از این به بعد، هرجای دنیا گم شوم، قرار ما ساحل گوهرشاد؛ بعد از آب‏بازی جمعیت دور حرم، روبه‏روی چشم‏های آبی خدا؛ آن‏جا که درخت گلدسته تو، طناب طناب ریشه کرده است، از پنجره فولاد، به سمت زمین‏گیرهای خفته. چرا عدد هشت را به شکل سرپناه آفریده‏اند؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۳۴
مدیر
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲ ب.ظ

امام رضا (ع) 5

مسیر راه   نویسنده: سید محسن امین ترجمه: على حجتى کرمانى طبرى مى‏نویسد: در این سال، یعنى سال 200 هجرى، مامون فردى را به نام رجاء بن ابو ضحاک، عموى فضل بن سهل و فرناس خادم را براى آوردن على بن موسى بن جعفر بن محمد و محمد بن جعفر روانه کرد. محمد بن جعفر در مکه بر مامون شورید و خود را امیر مؤمنان خواند. آنگاه خود را به دست جلودى سپرد و جلودى با او به عراق آمد و وى را تسلیم حسن بن سهل کرد. حسن نیز وى را به همراه رجاء بن ابو ضحاک به نزد مامون در مرو گسیل داشت. طبرى نیز این مطلب را نوشته است. رجاء، امام رضا (ع) را از مدینه و محمد بن جعفر را از عراق آورد. صدوق در عیون اخبار الرضا به سند خود از رجاء بن ابو ضحاک نقل کرده است که گفت: مامون مرا مامور آوردن على بن موسى الرضا از مدینه کرد. و به من دستور داد که وى را از راه بصره و اهواز و فارس بیاورم نه از راه قم. و نیز فرمان داد که شبانه روز از وى محافظت کنم تا او را نزد مامون ببرم. بنابراین من از مدینه تا مرو، همراه على بن موسى بودم. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۳۲
مدیر
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۰ ب.ظ

امام رضا (ع) 6

شاگردان امام علیه السلام سید محسن امین کسانی که از امام رضا (ع) روایت نقل کرده‏اند: ابن شهر آشوب در مناقب گوید: دسته‏اى از مصنفان از آن حضرت روایت نقل کرده‏اند مانند: ابو بکر خطیب در تاریخش و ثعلبى در تفسیرش و سمعانى در رساله‏اش ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۳۰
مدیر
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۹ ب.ظ

امام رضا (ع) 7

راز رضا علیه السلام سید مهدى شجاعی صلاى ولایت از آن زمان که تو در نیشابور، سر از کجاوه برون آوردى و به کرشمه‌ای، آتش شوق بر جگر سوخته خلایق عاشق زدى و صلاى توحید سر دادى و آن را مأمن و پناهگاه محکم و خدشه ‌ناپذیر خواندی، راز ورود به این قلعه را فاش کردی که تویی. از آن زمان، ما خورشید ولایت تو را در سرزمین قلب‌های خویش همیشه در کار طلوع یافتیم و حیات را بى حضور تو در سرزمین خویش ناممکن فهمیدیم. عشق ما به این خاک، تنها از این روست که تو در آن آرمیده‌اى و پیوند ناگسستنى دل ما به این فضاى ملکوتى از این جهت، که تو در آن تنفس می‌کنى و رایحه شوق‌آفرین تو در آن می‌پیچد. چه کسى می‌گوید که ما بى ‌حضور تو توان برخاستن داشتیم؟ چه کسى می‌گوید که ما بی‌ استشمام بوى تو، راه به حقیقت می‌بردیم؟ چه کسى می‌گوید که ما جز در پرتو تابناک تو، جستن خداوند را می‌توانستیم؟ ما هنوز«الله‌اکبر»هاى تو را با سر و پاى برهنه در نماز شورآفرین عید، از یاد نبرده‌ایم. همان طنین گرم ناله‌هاى غریبانه و مظلومانه توست که ما پابرهنگان و مظلومان در این جهان بزرگ را توان ایستادنى چنین بخشیده...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۲۹
مدیر
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۸ ب.ظ

امام رضا (ع) 8

امام رضا علیه السلام روز یازدهم ذیقعدة سال 148 ق. در مدینه متولد شد. نام مادرش «تکتم» بود که بعد از تولد حضرت، از طرف امام کاظم علیه السلام طاهره نام گرفت. نام مادر حضرت را «نجمه» نیز گفته‌اند. نقش انگشتری آن حضرت «ماشاءالله ولا قوة الاّ بالله» بوده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۲۸
مدیر