پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان

▂▃▅▆▇█ پ █ ا █ ت █ و █ ق █ ه █ و █ ا █ د █ ا █ ر █ ا █ ن █ م █ ه █ ر █ د █ ا █ د █ ص █ د █ ی █ ق █ ی █ ا █ ن █▇▆▅▃▂

پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان

▂▃▅▆▇█ پ █ ا █ ت █ و █ ق █ ه █ و █ ا █ د █ ا █ ر █ ا █ ن █ م █ ه █ ر █ د █ ا █ د █ ص █ د █ ی █ ق █ ی █ ا █ ن █▇▆▅▃▂

پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
▂▃▄▅▆▇█▓مهردادصدیقیان▓█▇▆▅▄▃▂
پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان
احتمالا یادتون میاد پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان بلاگفا.
اون وبلاگ مسدود شد و من به همین دلیل به اینجا اومدم.
به دلیل نامعلوم.
mehrdad-sedighian.blogfa.com
мε♄я∂αⅾ﹩ℯḓḯ❡ℌḯ@η
ᙢᗴᖺᖇᖙᗩᕍᔕᙓᕍᓰᘐᖺᓰᗩﬡ
мℯℌґḓα∂﹩εⅾ☤❡ℌ☤αη▪♭ℓ◎❡▪їя
mehrdadsedighian.blog.ir
wԍμɩqɑqƨԍqᴉმμᴉɑu·pɼoმ·ᴉɩ
ɿi.ϱold.nɒiʜϱibɘƨbɒbɿʜɘm
ɹı·ɓoๅq·uɐıɥɓıpəspɐpɹɥəɯ
ri.golb.naihgidesdadrhem
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۱۲ بهمن ۹۳، ۲۱:۳۱ - فاطمه
    سلام
جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی که امسال ششمین دوره خود را برگزار کرد، جمعه شب با اهدای جوایز موسوم به «مروارید سیاه» به برندگان در بخش های مختلف جشنواره، به کار خود پایان داد.

در این مراسم که در تالار هتل «امارات پالاس» برگزار شد، فیلم ایرانی "یک خانواده محترم" ساخته مسعود بخشی با بازی مهرداد صدیقیان، جایزه بهترین فیلم در بخش افق های تازه را به خود اختصاص داد.

یک خانواده محترم فیلم پرسر و صدای مسعود بخشی درباره دوران جنگ ایران و عراق و فساد نیروهای امنیتی در ایران، جایزه بهترین فیلم بخش افق های تازه را که به مسابقه فیلم های اول و دوم فیلمسازان اختصاص دارد، دریافت کرد.

هیچ یک از عوامل فیلم در این جشنواره حضور نداشتند، اما مسعود بخشی طی پیامی از برگزار کنندگان و عوامل فیلم خود تشکر کرد.



فیلم سینمایی یک خانواده محترم اولین تجربه کارگردانی مسعود بخشی در سینمای بلند داستانی است. محمد آفریده تهیه کننده این فیلم بوده و سرمایه گذاری آن به طور مشترک به وسیله سیما فیلم و یک شرکت فرانسوی صورت گرفته است.

در حالی که چندی پیش یک خانواده محترم محیای حضور در بخش دو هفته کارگردان های شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه بود، به ناگاه سیما فیلم از مشارکت در ساخت این فیلم اعلام انصراف داد. نمایش فیلم در کن با حاشیه هایی همراه شد و برخی رسانه های تندرو فیلم را به دلیل نگاه جدید به دوران دفاع مقدس مورد انتقاد تند خود قرار دادند.

اکثر انتقادها از نوع کاراکتر پدر فیلم (محمدعلی صافی) هست، که فردی هست که در شرایط سخت اقتصادی دوران دفاع مقدس به احتکار اموال دست زده و از این راه سودهای کلانی را به جیب میزند

میزان انتقادها از مضمون فیلم سینمایی "یک خانواده محترم" تا بدان جا پیش رفته که دریافت پروانه نمایش آن در شرایط فعلی را دور از انتظار کرده است. بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، آهو خردمند، مهران احمدی، پریوش نظریه و بهناز جعفری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

رسانه های تندرو به قسمت هایی از فیلم حمله میکنند که حقایقی از تاریخ کشورمان را بصورت بیطرفانه نشان میدهد، و قصد دارد که خوبی ها و بدی ها را کنار هم ببیند، این رسانه ها حتی مذموم دانستن تشویق و ترغیب کودکان برای رفتن به جنگ در این فیلم را هم مورد انتقاد قرار داده و از اعزام کودکان به جنگ دفاع کرده اند.
 
روزنامه السفیر در تحلیل فیلم «یک خانواده محترم» مینویسد، این اثر تبعات جنگ را نشان میدهد و نشان میدهد که جنگ سودی جز نابودی اخلاق، ایمان و ...ندارد و سپس می‌نویسد: این نتیجه همه جنگ‌هاست که رفتارهای زشت را در مردم گسترش می‌دهد و جرائم و فساد و سقوط اخلاقی و از همه بیشتر ریا را شاهد هستیم و این آن چیزی است که مسعود بخشی کارگردان «یک حانواده محترم» بیان کرده است.
 
وی با اشاره به بازی مهرداد صدیقیان در نقش حامد در این فیلم، می‌افزاید: او به خوبی نشان می‌دهد که چگونه می‌تواند در بی‌گناهی درونی متعفن و خطرناک داشت، درونی خطرناک که از تغییرات جامعه ایرانی پس از جنگ طولانی و بی‌هدف با عراق برخاسته است.


 
منتقد روزنامه السفیر با بیان اینکه حامد از نسل جدید است، می‌نویسد: او در رقابتی برای تامین مستلزمات زندگی دولتی است تا بتواند اسم خوبی در جامعه داشته باشد و عزت نفس خانواده‌اش را به هر شکل و به هر بهایی حتی با انجام خطا، تقلب و دروغ حفظ کند.
 
وی سپس به سراغ معرفی آرش در این فیلم با بازی بابک حمیدیان می‌رود و با بیان اینکه او شکاری آسان در دستان حامد است، می‌افزاید: آرش از بروکراسی فاسد گیج شده است و عقب‌ماندگی آکادمیک در ایران اجازه نمی‌دهد تا او در خدمت دانشجویانی باشد که دوستدار علم هستند، باشد و در نهایت از حیله و خیانت پسر برادر ناتنی‌اش مطلع می‌شود.
 
منتقد روزنامه السفیر در ادامه با بیان اینکه کارگردان فیلم «یک خانواده محترم» از طریق این فیلم و عبور و مرور در تهران و اداره‌جات آن چون «اصغر فرهادی» سعی کرده تناقض در مظاهر شخصی و درونیات افراد را نشان دهد، تاکید می‌کند: بخشی از مفهوم «محترم» که در نام فیلمش آورده برداشتی استهزاگونه را دنبال می‌کند.
 
وی افزوده است: بخشی جامعه را احاطه شده از بیماری، شکسته شدن ارزش‌ها، وابستگی و بی‌ارزشی و در نهایت تحقیرشده به تصویر کشیده است و از طریق این صفات ناپسند تاکید می‌کند که تقوای شخصی منتفی است.
 
این منتقد سینما با این نتیجه‌گیری که بعد از جنگ تفاوت طبقاتی بسیاری رخ داد و برخی مشکلات را ایجاد کرد، نوشت: اما همین مشکلات به حامد اجازه داده است تا از قدرت جوانی و زبان خود و حیله‌گری‌اش استفاده کند و خود را بالا بکشد.

وی می‌افزاید: [حامد] از اینکه جامعه خشونت گرای ایرانی معاصر را از طریق روابط و سوء استفاده از دستورالعمل‌ها و قوانین به محاکمه بکشاند ابایی ندارد به گونه‌ای که وقتی آرش به دنبال اثبات مدارک معافیت سربازی خودش است از اینکه حامد از عنوان مقدسی چون «نزدیکان شهید جنگ» به صورت متقلبانه استفاده می‌کند، تعجب می‌کند.

(کارگردان فیلم سینمایی "یک خانواده محترم")

در پایان دریافت این جایزه را به کارگردان این اثر آقای مسعود بخشی و عوامل این فیلم مخصوصا مهرداد صدیقیان تبریک میگیم و براشون آرزوی موفقیت داریم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۱
مدیر

نظرات (۱)

واقعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">