پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان

▂▃▅▆▇█ پ █ ا █ ت █ و █ ق █ ه █ و █ ا █ د █ ا █ ر █ ا █ ن █ م █ ه █ ر █ د █ ا █ د █ ص █ د █ ی █ ق █ ی █ ا █ ن █▇▆▅▃▂

پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان

▂▃▅▆▇█ پ █ ا █ ت █ و █ ق █ ه █ و █ ا █ د █ ا █ ر █ ا █ ن █ م █ ه █ ر █ د █ ا █ د █ ص █ د █ ی █ ق █ ی █ ا █ ن █▇▆▅▃▂

پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
▂▃▄▅▆▇█▓مهردادصدیقیان▓█▇▆▅▄▃▂
پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان
احتمالا یادتون میاد پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان بلاگفا.
اون وبلاگ مسدود شد و من به همین دلیل به اینجا اومدم.
به دلیل نامعلوم.
mehrdad-sedighian.blogfa.com
мε♄я∂αⅾ﹩ℯḓḯ❡ℌḯ@η
ᙢᗴᖺᖇᖙᗩᕍᔕᙓᕍᓰᘐᖺᓰᗩﬡ
мℯℌґḓα∂﹩εⅾ☤❡ℌ☤αη▪♭ℓ◎❡▪їя
mehrdadsedighian.blog.ir
wԍμɩqɑqƨԍqᴉმμᴉɑu·pɼoმ·ᴉɩ
ɿi.ϱold.nɒiʜϱibɘƨbɒbɿʜɘm
ɹı·ɓoๅq·uɐıɥɓıpəspɐpɹɥəɯ
ri.golb.naihgidesdadrhem
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۱۲ بهمن ۹۳، ۲۱:۳۱ - فاطمه
    سلام


فیلمساز، نگاه انتقادی نسبتاً تندی به جامعه امروز ایران از زاویه دید جوانی تحصیل کرده (آرش با بازی بابک حمیدی) دارد که از پاریس به نزد مادرش که تنها در شیراز زندگی می کند باز می گردد. این بازگشت برای او یادآور خاطرات دردناک دوران کودکی (دوران جنگ ایران و عراق) و خشونتی است که پدرش در حق او، برادر بزرگترش (که در جبهه شهید شده) و مادرش روا داشته است. یک خانواده محترم» فساد اداری و کلاهبرداری های کلان به کمک مسولان رده بالای نظامی٬ قضایی و دولتی را به تصویر می کشد.روندی که طی آن٬ ضرب و شتم استاد دانشگاه توسط بعضی نیروها، حذف فیزیکی و قتل وکیل پرونده٬ صدور معافیت از خدمت بدون طی مراحل قانونی(طبیعتاً توسط یک مقام ارشد نظامی) و کسب موافقت مقام های عالی قضایی برای تسهیل تملک غیر قانونی میراث خانوادگی صورت می گیرد بسیار فراتر از «مشکلات خانوادگی» است.

فیلم از امروز می آغازد و لحظه ای را ترسیم می کند که یک استاد دانشگاه پس از بیست و دوسال به کشور بازگشته و با مشکلاتی روبروست؛ او نمی‌تواند مجوز کتابش را بگیرد، در دانشگاه با او مخالفت می کنند و نمی‌تواند برای خروج از کشور- به دلیل مشکلات سربازی- پاسپورت اش را پس بگیرد.

پس از صحنه غافلگیری فیلم و زمانی که روشن می شود دست برادر و پسر برادر ناتنی آرش در یک کاسه است٬ ناگهان شبکه ای پیچیده و هراس آور و قدرتمند از روابط اداری- مالی مبتنی بر فساد حکومتی در ورای فیلم ترسیم می شود. برادر برج ساز٬ مثال نوکیسه هایی است که در فضای آمیخته به دروغ و ریای جاری در جامعه و با سو استفاده از انتساب خانوادگی به شهدای جنگ عراق علیه ایران٬ دارای قدرتی بدون مسولیت شده‌اند که حد و مرزی نمی‌شناسد.

پسر برادر نانتی که «بدمن» اصلی قصه است نیز٬ نماد مهره های کم سن و سال و فرصت طلبی است که در سال های اخیر و در دولت نهم به پست های کلیدی دست یافته‌اند.

برادر ناتنی مردم را «گوساله هایی که دوباره به خیابان ریخته‌اند» می نامد و برای گوشمالی یکی از آنها٬ از اتومبیل خارج می شود٬ وقتی بر می گردد٬ آرش پاسپورت و بلیط و پول را جاگذاشته و رفته است.

فیلم با روحیه خسته شخصیت اصلی پیش می رود در حالی که پدرش- یک حاجی محتکر از زمان جنگ و یک میلیاردر فعلی- در بیمارستان در حال مرگ است. اما قصه بیشتر از جایی شکل می گیرد که برادر ناتنی این استاد دانشگاه قصد دارد برای کسب کامل ثروت حاجی که در میانه فیلم می میرد، او را از سر راه بردارد و در این راه از نفوذ پسرش در نیروهای امنیتی استفاده می کند.

اینجاست که با شخصیت پسر جوانی روبرو می شویم که جزو نیروهای امنیتی است و به خاطر از راه برداشتن عمو در زمینه ارث و میراث، او را دستگیر می کند.

فیلم در واقع با دستگیری شخصیت اصلی آغاز می شود و بعد با یک فلش بک قصه را تا زمان دستگیری و اندکی پس از آن دنبال می کنیم.

از سویی فیلم تصویر تلخ تری از زمان حال می دهد و موقعیتی را تصویر می کند که در آن بحث اصلی مساله پول است و حالا همان آدم ها یا فرزندان و نواده های آنها با صراحت و قدرت بیشتر و بدون پرده پوشی به مال اندوزی میلیاردی و رانت خواری مشغو لند و در این راه ابایی از هیچ کس ندارند.

پایان بندی هنرمندانه فیلم نیز تصویری که مسعود بخشی در پی ترسیم اش است را کامل می کند:

آرش پس از زندانی شدن و ضرب و شتم و و تملک غیر قانونی تمام اموالش٬ لبریز از خشم و درد در اتومبیل برادرش نشسته. قرار است برادر ناتنی در آخرین مرحله از اجرای نقشه‌اش٬ او را به فرودگاه ببرد و به زور روانه خارج از کشور کند. مردم به خیابان آمده‌اند و راه بندان شده.در آخرین نما٬ چهره آرش را می بینیم که در پس زمینه‌اش میدان آزادی است٬ در چهره‌اش تصمیم به ماندن و استقامت٬ و در شیشه های عینک و فضای اطراف قاب٬ انعکاس نور ملایم سبز

حالا با هم دو عکس از مهرداد صدیقیان میبییم:

و عکس بعدی:

در آخر ازتون میخوام در نظر ها بگین که بنظرتون کدام نقش مهرداد در فیلمهای سینمایی بهتر بوده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۴
مدیر

نظرات (۶)

من عاشق مهردادم ولی اصلا به عشقم نمیاد اینطور دوستایی داشته باشه اما خداییش نفسم از همه بانمک تر و جزابتر و تو دل برو تره
۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۰ عاشق بی پروای مهرداد خان
مهردااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد عاششششششششششششششششققققققققققققتتتتتم
من دسشون دارم قشنگ بازی می کنن
وقتی ابراز عشق کردی وقتی ترکم کردی وقتی طعنه هایت را به پایم ریختی وحتی وقتی منو کشتی باز هم تورا بخشیدم
مهردادم کجا رفتی دوستت دارم
عاشقتم
۲۲ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۰۳ مریم زنده بودی
بازم مث همسشه عاللللللللیییییییییی
ولی باید به طرفدارات اهمیت بیشتری بدی که ازشون در باره خودشون بژرسی یعنی یه جورایی باهاشون ارتباط برقرار کنی فقط یه خواهش دیگه هم به وبلاگم سر بزن لطفا با محمدرضاغفاری و بارن کوثری عکس نگیر اینم شمارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">